Logoterapia indywidualna adresowana jest do dzieci, które wymagają wsparcia logopedy. Zajęcia odbywają się w specjalnym gabinecie oraz przy zastosowaniu najnowszych pomocy dydaktycznych i opracowania multimedialnego.
Zajęcia prowadzi Aldona Czyżewska.
Zajęcia logoterapii grupowej odbywają się w grupie 3-4 latków i mają na celu przeciwdziałanie powstawaniu wad mowy, usprawnianie aparatu artykulacyjnego i zwiększenie zasobu używanego słownictwa. Zajęcia prowadzi Pani Aldona Czyżewska.
Zajęcia prowadzone są indywidualnie z dziećmi wymagającymi dodatkowego wsparcia. Celem zajęć jest usprawnianie zaburzonych funkcji percepcyjno-motorycznych i wyrównywaniu deficytów rozwojowych. Terapia prowadzona jest codziennie przez: Panią Krystynę Iljin, Panią Małgorzatę Kamińską i Panią Aleksandrę Wnuk.
Zajęcia adresowane są do dzieci wymagających wsparcia fizjoterapeutycznego. Rehabilitant pracuje uznawanymi na całym świecie metodami terapeutycznymi jak PNF i NDT-Bobath. Terapia odbywa się w przedszkolu codziennie i jest dostosowana do indywidualnych potrzeb i możliwości dziecka. Prowadzący Pan Marcin Pułka.
Przeznaczony dla dzieci zakwalifikowanych do tej formy pomocy. W przedszkolu stosuje się masaż klasyczny (leczniczy).
Ćwiczenia mające na celu skorygowanie wad postawy. Odbywają się dwa razy w tygodniu z podziałem na poszczególne grupy wiekowe oraz z wyszczególnieniem wad postawy.
Do podstawowych ćwiczeń zalicza się:
Zajęcia prowadzi Pan Marcin Pułka.
Zajęcia z dogoterapii i felinoterapii mają za zadanie wywołać pozytywne oddziaływania na funkcjonowanie we wszytkich obszarach dziecka, za pomocą obcowania z psem i kotem.
Alpaki to niezwykle spokojne i przyjazne, zaprzyjaźniają się nie tylko z innymi zwierzętami ale także z ludźmi. Ich niezwykłe nastawienie do dzieci oraz wygląd sprawiają, że wzbudzają do siebie sympatię. Są również inteligentne i interesują się tym co się dzieje w ich otoczeniu, szybko uczą się nowych rzeczy.
Terapia z alpakami to nowa dziedzina zooterapii, na zajęciach terapeuta i pacjenta współpracują z alpaką. Głównym celem alpaka jest motywowanie do podjęcia działań, co pozytywnie wpływa na sferę emocjonalną, poznawczą oraz społeczną. Kontakt z nimi w szczególności pozytywnie wpływa na dzieci. Dzięki zajęciom dzieci mogą rozwijać się ruchowo, budują samoocenę oraz pewność siebie. Zajęcia w przedszkolu prowadzone są pilotażowo.
Hipoterapia stanowi jedną z metod rehabilitacji osób niepełnosprawnych, a swoją specyfikację zawdzięcza koniowi biorącemu udział w terapii. To właśnie obecność konia - "współterapeuty" - sprawia, że jest to wyjątkowa i niepowtarzalna metoda terapeutyczna dająca zupełnie nowe i niespotykane w innych terapiach możliwości. Celem terapii z koniem i terapii jazdą konną jest przywrócenie osobom sprawności fizycznej i psychicznej w możliwym do osiągnięcia zakresie. Hipoterapia stanowi jeden z elementów rehabilitacji leczniczej i jako taka jest prowadzona przez specjalistę, na zlecenie lekarza.
Zajęcia odbywają się we wszystkich grupach wiekowych. Na zajęciach przedszkolaki śpiewają piosenki, oraz mówią proste wierszyki. Dzieci mają okazję pokazać swoje umiejętności podczas zajęć otwartych dla rodziców oraz w organizowanych konkursach. Zajęcia odbywają się raz w tygodniu w ramach podstawy programowej. Prowadzone są przez nauczyciela posiadającego kwalifikacje do nauczania języka angielskiego w przedszkolu Panią Paule Dutko. Ponadto umiejętności językowe naszych przedszkolaków, w tym roku szkolnym 2020/2021 doskonalone są przez wolontariuszki pracujące w naszym Przedszkolu.
Zajęcia prowadzone są przez nauczycielki z poszczególnych grup wiekowych na terenie przedszkola w specjalnie wyposażonej sali komputerowej. Przedszkolaki korzystają z edukacyjnych gier, programów wzbogacających słownictwo i rozwijają sprawności niezbędne do podjęcia nauki w szkole. Dzieci 5 i 6-letnie wdrażają się do posługiwania technologią informacyjną korzystając z zasobów informatycznych Przedszkola.
Każda pora roku jest wspaniałą inspiracją do odkrywania i poznawania. Szczególne miejsce na tego typu doświadczenia mają prowadzone w przedszkolu zajęcia arteterapeutyczne, których celem jest usprawnianie u dzieci funkcji percepcyjno-motorycznych oraz stymulacja zmysłów, w oparciu o różnorodny materiał. Na zajęciach dzieci mają możliwość zapoznania się z nowymi technikami plastycznymi, wprowadzane są elementy dramy. Zajęcia prowadzi Pani Justyna Woszczycka.
Zajęcia wokalno - muzyczne odbywają się raz w tygodniu po 30 minut i są dostosowane do potrzeb i możliwości dzieci. Mają na celu rozbudzanie wrażliwości muzycznej i estetycznej, rozwijanie zamiłowania do śpiewu, muzyki, oraz zaspokajania potrzeby ruchu przez: rozwijanie słuchu muzycznego, poprawne śpiewanie piosenek, kształcenie poczucia rytmu, wspólne muzykowanie, oraz rozwijanie wyobraźni i inwencji twórczej.
Zajęcia prowadzi Pani Dorota Kuc
Zajęcia kulinarne odbywają się w naszym przedszkolu, mają na celu nauczyć dzieci czerpania radości ze wspólnego przygotowywania potraw. Zachęcamy przedszkolaki do prawidłowego odżywiania pokazując, że to co zdrowe może też dobrze smakować. Nasze zajęcia polegają na przyrządzaniu prostych potraw, brudzeniu rączek, wąchaniu przypraw, próbowaniu nowych smaków. Wspólne przyrządzanie potraw jest okazją do wzmocnienia przyjaźni między dziećmi, edukacją zdrowotną i fantastyczną zabawą.
Zajęcia prowadzi Pani Dorota Jankowska
Innowacja oparta na programie pozwala na kształtowaniu podstawowych umiejętności u dzieci oraz wprowadza w życie przedszkolaków wiele radości i pozytywnej energii . Dzieci podczas zajęć będą kształtowały koordynację wzrokowo – ruchową , percepcję słuchową ,motorykę małą. Program będzie opierał się na wprowadzeniu wielu ciekawych czynności związanych z instrumentem ukulele. Dzieci dowiedzą się jak powstał instrument, z czego jest zrobiony, poznają podstawowe chwyty, zaangażują się w wesołe zabawy z rytmem i dźwiękami przy ukulele – zabawy z wysokimi i niskimi dźwiękami oraz wesołymi i smutnymi. Nauczą się wielu piosenek, śpiewanych przy dźwiękach ukulele. Poznają prawidłowy chwyt instrumentu oraz rozbudzą w sobie poczucie rytmu podczas stworzenia wesołej orkiestry.
Mały mistrz programowania to innowacyjny program, którego założeniem jest rozwijanie u dzieci w wieku przedszkolnym umiejętności logicznego myślenia, kształtowania wyobraźni przestrzennej oraz wprowadzania młodego człowieka w cyfrowy świat, szczególnie w świat związany z programowaniem. Ważnym założeniem tego programu jest upowszechnienie wiedzy na temat bezpiecznego korzystania z nowoczesnych technologi. Zajęcia przeznaczone są dla dzieci 5-6 letnich.
Efektem stosowania metody jest wzmocnienie potencjału dziecka, wzbudzenie chęci do doskonalenia i zdobywania umiejętności. Elementy „Klanzy”, w tym zabawy z chustą animacyjną rozbudzają naturalną ciekawość i radość w dzieciach, stwarzając możliwość wspólnego aktywnego spędzania czasu.
Zajęcia z zakresu ekologii mają na celu rozwijanie wiedzy o środowisku, o jego ochronie i zagrożeniach. Ważne jest tez rozbudzanie wśród przedszkolaków postaw nacechowanych wrażliwością i szacunkiem dla środowiska i całej przyrody ożywionej. Poprzez zabawy i doświadczenia dzieci mogą wszystkimi zmysłami poznawać piękno i tajemnicy przyrody.
Zajęcia prowadzi Pani Bożena Chorbacz
Założeniem programu jest wyjście naprzeciw dzieciom głuchym i niedosłyszącym jakie są przypisane do grupy 4-5 latków w grupie wiśniowej. Nuka tolerancji, empatii i innowacyjność to główne założenia programu, którego celem jest otwieranie dzieci na świat osób niepełnosprawnych.
Program „Migaj z nami przedszkolakami” niesie za sobą wiele korzyści również dla dzieci zdrowych m. in:
Gra w szachy uczy cierpliwości i zdrowej rywalizacji i dyscypliny. W tej grze każdy ruch ma znaczenie, pokazuje, że ważne jest nie tylko planowanie i strategiczne myślenie, ale także odpowiedzialność za konsekwencje niewłaściwego kroku. W tej grze dzieci uczą się szacunku do przeciwników oraz miło spędzają ze sobą czas.
Zajęcia prowadzi Pani Magda Nadolska
Zajęcia ruchowe z elementami integracji sensorycznej I terapi ręki polegają na zabawie ukierunkowanej na normalizację pracy systemów przedsionkowego,proprioceptywnego, dotykowego, słuchowego i wzrokowego. Podczas zajęć wykorzystywana jest szeroką gama aktywności, ćwiczeń i zabaw, które mają wyzwalać u dziecka konkretne reakcje sensoryczne.
Zajęcia wokalno muzyczne mają na celu pobudzenie i rozwijanie wyobraźni i ciekawości poznawczej dziecka, pomaganie w odkrywaniu własnych możliwości twórczych, kształcenie poczucia rytmu i koordynacji ruchowej oraz kształcenie zainteresowań i uzdolnień muzycznych. W trakcie prowadzonych zajęć rozbudzam u dzieci chęć do indywidualnego i zbiorowego muzykowania.
Zajęcia prowadzi Pani Renata Deluga
Zajęcia w grupie 3 -4 latków mają na celu zapobieganie wadom wymowy oraz doskonalenie mowy już ukształtowanej poprzez codzienne ćwiczenia artykulatorów mowy, wspólne zabawy językowe oraz oddechowe. Podczas zajęć odbywają się również zabawy związane z gimnastyką buzi i języka , które doskonalą pracę narządów artykulacyjnych .
Jest to technika wykonywania przedmiotów dekoracyjnych i użytkowych z papieru lub masy papierowej. Twórczość plastyczna jest jedną z ważniejszych form działalności dziecka w wieku przedszkolnym. Dzięki plastyce dziecko nie tylko pobudza i wyraża swoje myśli i emocje ale również zaspakaja potrzebę ekspresji. Zajęcia te rozwijają dziecięcą wyobraźnię, zdolności manualne, ekspresję plastyczną, pomagają uwierzyć we własne siły, wzmacniają poczucie własnej wartości, uczą cierpliwości.
Zajęcia prowadzi Pani Małgorzata Dzika.
Zajęcia TUS są doskonałą okazją dla dzieci, by mogły kształtować umiejętności współpracy w grupie, nauczyć się komunikacji i rozwiązywania konfliktów. Ponadto pozwalają radzić sobie z emocjami. Podczas zajęć dzieci otrzymuja wiele informacji zwrotnych i wsparcia. To dla nich szansa, by w bezpiecznej atmosferze nauczyć się, jak radzić sobie w kontaktach z innymi.
Zajęcia prowadzi Aleksandra Wnuk